nap

just nu sover gabbe sin nap, så jag passar på att blogga lite. vi kom precis hem från en promenad. mormor har också hunnit varit här och tagit en fika, smakade på kakor och bullar som jag bakat i veckan, måste ha någon testkanin! för imorgon ska vi ha kalas för gabbe som fyller hela 1 år på lördag. min lilla-stora kille. sen på måndag är det dags för inskolning som pågår i 2 veckor, det ska bli riktigt skoj! han kommer gå 6 timmar om dagen sen när jag börjar jobba är det tänkt, inte så farligt.

i måndags var vi även på 12-månaders-kontroll för gabriel vilket även innebar vaccinspruta, han sa inte ett ljud utan satt bara och tittade på doktorn när han stack honom med nålen i högra låret. helt otroligt duktig var han för att få skryta som en stolt mor man är. nåja han vägdes och mättes också, 79.5cm lång är lilleman och väger 9700g. nu blir inte nästa besök förrns vid 18 månader.


i helgen ska gabriel åka ut till sin farmor och farfar så jag hoppas på lite raj raj här hemma. inget överdrivet men lite rosévin skulle faktiskt inte sitta helt fel nu efter 2år utan en droppe. så nu hoppas vi på att det blir av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback