frosseri

imorgon är det den stora frossardagen, då blir det våffelgräddning för hela slanten! det är en evig tur att det bara är en gång per år, för våfflor skulle jag kunna äta ihjäl mig på. vi äter alltid på "norskt" vis med lite smör, sylt och grädde på, hjärta för hjärta. testa för det är sagolikt gott


idag promenerade jag och gabbe över till syster en sväng, men vilket blåsväder! när jag väl kom hem därifrån var jag ilröd i ansiktet och snön hade trängt sig ända in i tröjjan på mig. då tittade jag på min sovande bebis och önskade att jag vore lika liten som honom, tänk så underbart mysigt att få sova helt ostörd i en varm vagn?



nu ska jag sätta mig i soffan och fortsätta virka på gabriels blivande tax innan han vaknar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback