feber & rinnsnuva

i förrgår på kvällen började gabbe få rinnsnuva, sen blev han bara sämre och sämre, tog tempen på honom och den visade sig vara 38.5 grader, inte så farligt endå för att vara på bebis. inte nog med det så var han vääldigt kinkig, fick inte lägga ner honom då skrek han så det var bara att bära omkring på den över 7 kg tunga klumpen! sen när han väl var trött så kunde han dessutom inte sova själv, och sömn behöver man vid feber så jag fick fint ligga brevid honom klarvaken och pigg när man hade velat passa på att göra så mkt annat. sen den natten vaknade han typ varannan timma och gallskrek, brännhet med  en temp på 39.5 och snoret rinnandes. då fick ja lite panik å ringde sjukvårdsupplysningen som svarade lugnt och sansat att det aaabsolut inte är någon fara på en bebis, dom kan få närmre 40-41 grader utan fara. så jag pustade ut och fuktade håret på honom som hon sa att man kunde göra för att kyla ner lite! sen somnade vi om och gabbe vaknar pigg som aldrig förr med två små,små piggar i underkäken. min älskade lilla skrutt börjar få tänder :D [där fick ni även ett suveränt svar på min sparsamma bloggning]


Kommentarer
Postat av: Maria & Oliver

å stackars liten, hoppas han blir frisk snart.

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback