71 år blev gubben

har haft en fullspäckad helg! har inte ens haft tillgång till dator så bloggen har fått vila lite :P vi har befunnit oss ute i almunge och firat k:s pappa som sagt, 71 år blev gubben. det var fullt hus, nästan alla gabbes kusiner var där [5 st, 4 fattades] det bjöds på hjortstek med potatis till dom som äter kött, jag fick en jättegod pepparkryddad vegetarisk shnitzel och till efterrätt en jättegod hemmagjord swarsvaldstårta [stavas?] känns inte som att jag behöver mat på ett par dagar nu! vi tog även en massa mysiga promenader för att få bebisarna att somna, över åkrar - på grusvägar traskade vi, samtidigt som det snöade lite. kan säga att barnen somnade utan problem efteråt.

annars idag har jag återigen ringt till uppsala kommun då deras datasystem låg nere i fredags, ville bara byta plats på mitt fjärde- och förstahandsval! karlavagnen som jag tog till etta var inte så bra som den endå verkade, det fick faktiskt bli mitt fjärdehandsval som böt plats med ettan! hur det kan bli ibland, känns iallafall mycket bättre nu, dels ligger den förskolan ännu närmre om nu det är tänkbart. så nu håller vi tummarna för den istället, hemmings förskola heter den

ikväll ska jag hälsa på min kära mor och sova över där tills imorgon, men bloggar gör jag säkert redan ikväll igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback